tirsdag den 3. december 2013

3. dec: chokoladecupcakes med mælkefri frosting

Det indlæg er ikke decideret julet som mange af de andre i julekalenderen, men en idé jeg har haft gennem længere tid og nu bare har gjort julet.



Jeg ved ikke hvad det er med cupcakes, men jeg er vild med de fine søde små kager og deres frosting med diverse former for pynt! Nu jeg siger 'vild med', så mener jeg at jeg er vild med udseendet. Det er jo fantastisk så mange muligheder der er for at variere en meget simpel kage og her er det kun fantasien der sætter grænser. Så derfor har jeg lavet en julet cupcake, hvor både kage og frosting er uden mælk, farvet med frugtfarve og kagen pyntet som en nissehue :) Er du ikke til frosting så er muffins'ne også super lækre uden.


chokolade muffins mælkefri cupcakes


Chokolademuffins

12 stk

5dl hvedemel
1,5 dl kakaopulver
1 tsk bagepulver
0,5 tsk bikarbonat
2 knsp salt
2,5dl sukker
3 æg
125g - ca. 1 dl rapsolie
2 dl soyayoghurt naturel

Bland mel, kakaopulver, bagepulver, bikarbonat og salt sammen i en skål. Pisk sukker og æg sammen til massen er luftig, og bland i melet. Rør rapsolie og soyayoghurt sammen og rør det i melblandingen.
Fordel dejen i muffinsforme og bag dem midt i en 200grader varm ovn i 16 min.
Lad muffinsne køle på en rist.

Frosting

til 12 cupcakes

250g flormelis
1 tsk vanillearoma
75g AMA plante
frugtfarve

Pisk alle ingredienser sammen i en skål ved lav hastighed. Tilsæt frugtfarven undervejs, så frostingen får den farve du ønsker. Pisk herefter frostingen ved høj hastighed et par minutter.
Hvis du ikke bruger frugtfarve så tilsæt lidt soyamælk i stedet - ca. 2 spsk.
Fordel frostingen på dine cupcakes enten ved at smøre det ud eller bruge en sprøjtepose.


cupcakes mælkefri frosting nissehue kage muffins

Ingen kommentarer:

Send en kommentar