torsdag den 12. december 2013

12. dec: Bismarck stokke med marshmallows og chokolade




Hvert år forsøger jeg mig med at sige at 'i år' skal december være en hyggelig og afslappende måned, hvor jeg kan nyde de mørke aftener med en god bog og en kop te - det er altså hyggeligst når det er mørkt udenfor. Hyggelig bliver den heldigvis altid, afslapningen er der ikke blevet tid til endnu, men for første gang nogensinde er jeg faktisk i god tid med julegaver, som alle blev købt i går, så nu kan det være der bliver plads til at jeg kan sætte mig med min bog :)


Jeg så for noget tid siden et billede at bismarck stokke med marshmallows og chokolade, og synes det var en super sød og hyggelig ide til julen, som bestemt skulle med på min liste over jule-hyggelige-ting anno 2013. 
De er enormt nemme at lave og en anden måde at få en bismarck stok - og så kan den lige hægtes på en kop varm kakao, som lidt spiselig pynt ;) og er der marshmallows til overs, så de jo heldigvis også gode at komme ned i den varme kakao.
Jeg pakkede et par ind og tog dem med til min niece og nevø, som synes det var fantastisk!





Bismarck stok med marhsmallow og chokolade


Bismarck stokke
1-2 marshmallow per bismarck stok
lidt smeltet mørk chokolade uden mælk 
lidt kokosmel

Put marshmallowen på bismarck stokken og dyb den i chokoladen, så marshmallowen er helt eller delvist dækket. Rul den herefter chokoladedelen i kokosmelet. Sæt den på et stykke bagepapir og lad chokoladen størkne. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar