lørdag den 26. oktober 2013

Frugtsalat med mælkefri kokosvaniljecreme

Når det er weekend synes jeg det er skønt med lidt 'hygge'mad, så har jeg tid, bikser jeg som regel et eller andet sammen, bare til M og mig.
Da jeg var barn fik vi ofte frugtsalat eller 'abemad', når det var blandet med hakkede stykker chokolade og flødeskum - og det fik jeg enormt lyst til i dag.
Råcremen har aldrig været en del af den tradition, men jeg synes det ser så lækkert ud, så jeg lavede i dag en mælkefri version med kokos og den er bare SÅ lækker! Giver lige sødme og den cremede konsistens til frugtsalaten, så den bliver endnu mere uimodståelig end den er i forvejen. Det vækker samtidig så mange minder, så man går næsten helt i barndom igen :)


kokos kokoscreme mælkefri vanilje råcreme



Frugtsalat med kokosvaniljecreme


Frugtsalaten kan du selvfølgelig variere efter hvad du kan li', men til denne brugte jeg 1 blomme, 1 pære, 1 banan, 1 kiwi og 2 clementiner. Det passede lige til M og mig.

Kokosvaniljecreme

2 tsk vaniljesukker
1 tsk flormelis
4 pasteuriserede æggeblommer
kokosmælk 17% - den faste del af en dåse (når kokosmælk opbevares koldt, skiller den i en vandig og en fast del)

Bland æggeblomer, flormelis og vaniljesukker i en skål, og rør det godt sammen. Tilsæt den kolde kokosmælken, husk at det kun skal være den faste del!
Mix det hele med en håndmikser eller piskeris til der ikke længere er kokosklumper og til det er blevet lidt luftigt.

Server med frugtsalaten og drys evt. med lidt mørk mælkefri chokolade.


kokos kokoscreme mælkefri råcreme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar