onsdag den 23. oktober 2013

Mandelmælk - den flydende marcipan

Jeg ved ikke om du har det lige som mig, men når det kommer til mad er jeg ret eventyrlysten og er altid klar på at smage nye ting. Anderledes er det dog med drikkevarer... særligt varme drikkevarer.. Når jeg først har fundet noget jeg synes er godt, så har jeg en tildens til at hænge fast i det og ikke bryde ud af comfort zonen. Jeg kan i lang tid være ubeslutsom omkring hvad jeg skal bestille på en café og ender som regel med at bestille det samme som jeg altid gør - en cafe latte hvis de har soyamælk og det er koldt, en iced latte på soyamælk hvis det er varmt, og begge dele gerne to-go, så jeg kan gå en tur imens. Se what your coffee says about you - Det passer faktisk meget godt ;)

Jeg køber som regel soyamælk, men der skal da også afprøves nye ting en gang i mellem.
Mandelmælk har været på markedet et stykke tid, men i mit lokale supermarked dukkede den først op da Naturli' for nylig lanceret en mandelmælk. Da jeg er ret stor fan af mandler, synes jeg det lyder super lækkert at kunne få dem i flydende form og det er det heldigvis også :)

mandelmælk

Duften af mandelmælk er som marcipan, og hvad jeg endnu har brugt den til, får også et lille twist af marcipan, så det bliver hurtigt lidt dessert agtigt, hvilket kun er en positiv ting.
Mandelmælken er lækker både varm og kold, men skummet på en cafe latte får en lidt sjov konsistens når det bliver koldt. Mælken er rigtig lækker at bruge til morgengrød og jeg kan forestille mig at det er endnu bedre når brugt til kager og lignende, særligt hvis det er med chokolade - det er i hvert noget jeg glæder mig til at afprøve.
Kan kun anbefales!

Hav en god dag allesammen :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar