søndag den 3. november 2013

Søndagens mælkefri - Arme Riddere med banan og blåbær

På en søndag hvor vi begge er hjemme og har tid til at hygge ved morgenbordet, nyder jeg at kunne gøre lidt ekstra ud af det.
Jeg har af naturlige årsager aldrig fået arme riddere eller french toast, men det her kanel karamelliserede brød ser så fint og lækkert ud på billeder, at det længe har stået på min 'to-do' liste over nye madeksperimenter. Hvorfor der skulle gå så længe før jeg kastede mig ud i det forstår jeg ikke og kan ærgre mig over at jeg ikke har gjort det tidligere - det smager jo himmelsk! Som at få dessert til morgenmad :)

mælkefri french toast armeriddere



Arme Riddere

2 pers

4 skiver daggammelt brød uden mælk - jeg brugte et par skiver af en fynsk grovbrød jeg bagte her i ugen
1 æg
1dl soyamælk
3 spsk sukker
1 tsk stødt kanel
1 tsk plantemargarine - jeg vil anbefale at bruge Ama's plante uden mælk, som har mere smør agtig smag, læs evt. indlægget om plantemargariner
1 banan
1 håndfuld blåbær
1 spsk flormelis

Pisk æg og soyamælk sammen i en dyb tallerken. I en anden dyb tallerken blandes sukker og kanel.
Vend først brødet i mælkeblandingen og herefter i sukkerblandingen.
Steg dem i margarinen på en varm pande til de er gyldne og karamelliserede.

Skær bananen i tynde skiver. Læg brødene sammen to og to til sandwich med bananskiverne imellem. Halver sandwichen og drys med flormelis og fordel blåbærrene.


mælkefri french toast arme riddere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar