mandag den 4. november 2013

Kakaomælken uden mælk

Jeg var i sidste på besøg hos en god veninde, som fik den dejligste datter for mindre end et år siden, og fortsat er på barsel. Når vi ses er der som regel minimum en kop kaffe og lidt hyggeligt indblandet, men denne gang var jeg inviteret til lækker mor-med-overskud-hjemmelavet-brunch. 

Min søde veninden havde kastet sig ud i en mælkefri brunch for min skyld, og serverede den ene lækkerbisken efter den anden. Hjemmebagt brownie, amerikanske pandekager med appelsin og kanel i hjerteform, hjemmebagte grovboller med gulerod og meget mere. Tror aldrig jeg har været så mæt på den gode måde. Hun havde også købt soyakakaomælk og lavet en kakaomælkbanansmoothie, mmmmmums! Soyakakaomælk er jo som børnefødselsdag og smager godt både varm og kold.


Jeg kender til disse to mærker - Provamel soya choco og Naturli' soyadrik cacao. Begge fås i både 1L, og herhjemme har jeg ikke set Provamel's i 250mL, men Naturli' er for ikke så længe siden, kommet med deres små brikker med soyakakao, en praktisk størrelse med sugerør, som nemt kan komme med på en skovtur :)


Rent smagsmæssigt syntes jeg ikke der er forskel på de to mærker, de smager begge rigtig godt! De er begge 100% plantebaseret, økologiske, mælkefri, kolesterolfri og Provamel's noteres også som værende glutenfri. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar