tirsdag den 24. september 2013

Uden mælk, men ikke uden chokolade...

Det er jo ikke fordi man ikke kan gå ud og købe chokolade, for der er indtil flere mærker som har en mørk chokolade uden mælk, men 9 ud af 10 er med et kakao indhold på over 70%... Det skal man så heller ikke altid være ked af, for det smager jo stadig himmelsk, men personligt kan jeg ikke spise så meget af det og chokoladen kan blive for voldsom i smagen til nogle former for kage, dessert og lignende, og så er det, det begynder at ærgre mig at der er mælkeprodukter i lysere chokolade.

Når jeg kommer ind i et supermarked eller bare en ny afdeling af en større supermarkedskæde, kan jeg ikke lade være med lige at tjekke hvad de har stående på special hylderne, nogle gange har man jo lov at være heldig at netop den butik har en fødevare uden mælk, som jeg endnu ikke har set og afprøvet :)
Jeg har længe haft kig på en mælkefri chokolade i et supermarked nær mine forældre og blev nu nødt til at købe det, efter at have drømt om det i et par uger. Når chokolade begynder at dukke op i drømme og man ikke kan slippe tanken om hvordan denne nye variant ville smage, så er det vidst på tide bare at købe det!






Mærket er Plamil organics, og chokoladen er både fri for mælk, gluten, æg, nødder, er vegansk og økologisk, og så er den fremstillet ved brug af 100% vedvarende energi!

Jeg blev simpelthen nød til at kaste mig ud i hvid chokolade. Jeg har altid synes godt om det, og har på nogle tidspunkter ærgret mig over at jeg ikke længere kunne bruge hvid chokolade, da nogle kager og desserter bare gør sig bedst med hvid chokolade. Jeg må indrømme at den hvide chokolade, lidt har en bismag af planter og ikke den lidt cremede konsistens jeg husker fra rigtig hvid chokolade, men den er bestemt godkendt og jeg tror den vil gøre sig rigtig godt i kage og dessert.




Den mørke chokolade købte jeg med orangesmag, er rigtig lækker! Glæder mig allerede til at smage de andre varianter, kig på deres hjemmeside og find mange flere produkter - Plamil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar