lørdag den 21. september 2013

En milkshake helt fri for mælk...

Milkshake er en sød og kold, amerikansk drik, fremstillet af mælk og is, smagsstoffer eller sødemidler i form af frugt sirup eller chokolade sauce. Vidste du at milkshake første gang blev beskrevet i 1885 og dengang nærmere var en alkoholisk drik med whiskey, end den mælke/is drik man kender i dag - lidt sjovt, ik? :)

Jeg tror egentlig ikke at jeg nogensinde har smagt en milkshake - i så fald er det meget længe siden. Men jeg har længe gerne villet smage det, men det har været en af de ting, som jeg ikke har turde forsøge mig med, selv med laktase piller. I stedet har jeg lavet en selv, kun på soya og derfor kaldt den en 'Soyashake' og det er bare super lækkert, så bestemt ikke sidste gang jeg laver det :)




Soyashake med blåbær og mynte


til et glas skal du bruge

1dl soyamælk med vanilje
3 store spsk mælkefri blåbær is (jeg har brugt Lovice GO IS med blåbær lavet på soya - læs mere om Lovice her)
1 håndfuld friske blåbær
0,5 spsk sukker
lidt frisk mynte


Blend alle ingredienserne sammen til drikken er ensartet og server i glas.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar