søndag den 22. september 2013

Søndags-forkæle-kæresten morgenmad - mælkefri amerikanske pandekager

Vi var i går til et fantastisk bryllup, ved et skønt vennepar - to fantastisk dejlige mennesker, som bare et skabt for hinanden. Helt igennem en god dag, med glæde og 'love is all around' stemning, som jo ikke kunne andet end smitte lidt af på mit humør her dagen derpå. Så jeg stod tidligt op og lavede lækker morgenmad til min dejlige kæreste, med blødkogt æg, hjemmebagte boller, en god soyalatte og amerikanske pandekager :)
Dette er den bedste opskrift på amerikanske pandekager jeg endnu har prøvet - de er super lækre, luftige, tilpas svampede og smager helt igennem bare enormt godt. 
Jeg supplerede i dag opskriften med lidt revet æble og en lille smule stødt kanel, og toppede med efterfølgende med honning. Opskriften finder du her amerikanskepandekager.dk
Opskriften her er med mælk, hvilket jeg har skiftet ud med soyamælk med vanilje og bagt dem på panden i plantemargarine (tjek at den er uden mælkebestanddele), så de er uden mælkprodukter. 





2 kommentarer:

  1. Lyder lækkert men der står der skal 4 spsk flydende fedtstof i. Hvad brugte du der? Olie og i så fald hvilken?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise
      Undskyld mit sene svar, jeg har været på ferie, så ikke lige haft adgang til bloggen.
      Nu er det efterhånden ret længe siden af jeg har lavet pandekagerne, men er ret sikker på at jeg smeltet lidt plantemargarine og brugte som det flydende fedtstof.
      Kh
      Camilla

      Slet