søndag den 5. januar 2014

Weekendens mælkefri: Nem morgenmadspandekage med banan og blåbær

Morgenmad er virkelig det bedste måltid på hele dagen! Det har jeg vidst nævnt tidligere her på bloggen, men det er virkelig noget af det bedste jeg ved at have tid til min morgenmad, gøre det lækkert, hyggeligt og gerne fyldt med farver fra frisk frugt :)


pandekage morgenmad banan blåbær uden mælk laktosefri glutenfri


Når det så er weekend, har man som oftest lidt mere tid til at kræse om maden og der kan en lørdag/søndag morgen for mig meget nemt komme til at indebære en pandekage i en eller anden form. Men det er ikke altid jeg har lyst til at stå med mel og bage pandekager i lang tid, så der er denne bananpandekage, så nem og hurtig at lave, og smager rigtig godt. Samtidig indeholder den kun det naturlige sukker fra frugten og hverken mel eller mælk.

I dag fik jeg pandekagen med kærlighedsfrugter og ananasjuice til, MUMS!

Velbekomme og god søndag :)


pandekage morgenmad banan blåbær uden mælk laktosefri glutenfri


Morgenmadspandekage med banan og blåbær

1 portion

1 æg
1 banan
1 håndfuld blåbær
lidt plantemargarine til bagning
lidt frisk citronmelisse - kan udelades

Mos bananen ud i en skål ved hjælp af en gaffel. Bland bananmosen med ægget.
Varm en pandekagepande op og smelt plantemargarinen herpå. Hæld banan/æggemassen ud på panden og bag den ved svag-jævn varme. Fordel blåbærrene på den ubagte side og vend pandekagen når den er færdigbagt på undersiden - det kan være svært at vende den uden at den går i stykker.
Bag pandekagen færdig og server straks med lidt citronmelisse drysset over.


morgenmad pandekage banan blåbær uden mælk laktosefri glutenfri

1 kommentar:

  1. jeg laver disse med en sjat havregryn og bruger stavblender til at blande ingredienserne. Først æg og banan, og så tilføjer jeg havregryn lidt på slum. blender ikke nødvendigvis dem alle. panfekagerne er nemmere at vende da havregrynene fungerer lidt som mel.

    SvarSlet