onsdag den 26. februar 2014

Mælke- og glutenfri boghvedepandekager med bagte æbler, honning og ristet kokos

Jeg har fået helt forårsfornemmelser af det fantastiske vejr og går konstant rundt med et smil på læben, bare fordi solen skinner. Jeg elsker alle de forskellige årstider vi har i Danmark, på hver deres måde, og holder lige så meget af sne, som af solskin og blå himmel. Mine orkidéer står stadig med flotte blomster på, nu på 2. måned og jeg har hele tiden friske blomster i smukke farver i en vase på spisebordet. Det kan man ikke andet end blive glad af!

Hvad angår madlavning, så er jeg gået i det søde hjørne for tiden og hygger virkelig i køkkenet, mens jeg afprøver en masse søde ideer, som jeg længe har villet gøre til virkelighed.
Disse pandekager har været i mine tanker længe og jeg har over de sidste par uger haft ingredienserne hjemme til at bage dem, men hver gang jeg har tænkt 'nu er der lige tid til det' - så har der ikke været det alligevel. Men i dag lykkedes det - jeg har fri, solen skinner og jeg er fanget i lejligheden, fordi jeg venter på en pakke, som bliver leveret med DHL!
 - og det blev ligeså godt som jeg havde forestillet mig det :)


boghvede pandekager dessert morgenmad glutenfri mælkefri laktosefri uden mælk 


Boghvedepandekager med bagte æbler, honning og ristet kokos


2 pers - 4 pandekager

1/4 banan
50g boghvedemel
3/4dl mandelmælk
1/4 tsk bagepulver (tjek at den er glutenfri)
1 æg
lidt salt
kokosolie til stegning

1 æble
honnning
ristede kokosflager

Mos bananen godt og bland den med mel, bagepulver og salt. Tilsæt mandelmælk og æg. Rør dejen, så der ikke er klumper i.
Sæt dejen til side i ca. 30 min.

Smelt lidt kokosolie på en pandekagepande og hæld ca. 3/4 dl dej på panden til hver pandekage. Pandekagerne bages ved middelvarme på begge sider til de er gennembagte.

Skyl æblet og skær det i både. Bag æblerne i en forvarmet ovn ved 240grader i 10-15min, til de er bagte og let gyldne i kanterne.

Server pandekagerne med de bagte æbler, honning og et drys ristede kokosflager.


boghvede pandekager dessert morgenmad glutenfri mælkefri laktosefri uden mælk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar